Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2017

Μια ιστορία μιας παλιάς γνωστής. 



Νες μέτριος με γάλα







   Αυτός ο καφές στοιχειώνει κάθε ελληνική οικογένεια. Είναι η πιο εύκολη, απλή και ασφαλής λύση. Πάντα θα σου ξεφεύγει λίγο παραπάνω ζάχαρη και καλά κατά λάθος. Αλλά ξέρουμε και οι δυο μας ότι το κάνεις επίτηδες. Και μετά το μετανιώνεις. Όχι επειδή είναι πολύ γλυκός αλλά επειδή υποσχέθηκες στον εαυτό σου ότι θα περιορίσεις τη ζάχαρη. Και το λες από την αρχή της εβδομάδας και συνεχίζεις να το κάνεις έναν ολόκληρο χρόνο. Δικαιολογίες. Ένας καφές που ενδόμυχα δεν σου αρέσει αλλά κατά κάποιον τρόπο τον ζητάς. Λες ότι τον πίνεις με ευχαρίστηση. Έλα τώρα είναι ο πιο ανθυγιεινός καφές. Αλλά βαριέσαι να πας να πάρεις έναν καφέ από έξω που θα σου αρέσει πιο πολύ.  Φοβάσαι ότι θα ξοδεύεις χρήματα ή βιάζεσαι ή βαριέσαι. Χα !

Εσύ λοιπόν είσαι ο νες καφές μου. Ήσουν ο πρώτος καφές που δοκίμασα με έχτρα ζάχαρη και ελπίδες ότι θα εθιστώ έτσι ώστε να ξυπνάω πιο εύκολα το πρωί.
Έτσι ξαφνικά σηκώθηκα από τον καναπέ και δοκίμασα καφέ. Ζεστό καφέ. Έχει σημασία.
Εσύ δεν έπινες ποτέ καφέ. Τόσο περίεργος και τόσο απλός όλα μπροστά στα μάτια μου. Σαν να μην καταλαβαίνω τη σύσταση του καφέ αλλά να μην κοιτάζω τα συστατικά του. Καμία συσκευασία δεν γράφει τρόπο επεξεργασίας του καφέ. Έψαξα αλλά κοιτούσα την ετικέτα από το κουτί. Πόσο ανόητη.

Ήμασταν από τα ζευγάρια που ο ένας έπινε τον άλλον. Κλειστήκαμε στη συσκευασία μας. Ήταν υπέροχο. Ένας κόσμος για μας. Θα μεγαλώναμε μαζί , δεν μας ένοιαζαν οι άλλοι κλεινόμασταν σε ένα δωμάτιο και βλέπαμε ταινίες και κάποιες φορές κοιμόσουν. Είχες πλάκα.
«θα καταστρέψω ότι αγνό έχεις μέσα σου» γιατί αυτό δεν το έκαναν μότο του στιγμιαίου καφέ; Εδώ είναι το αστείο ξεκινά ως στιγμιαίος και καταλήγεις να τον πίνεις όλο το χειμώνα.

Ήθελα να σταματήσω, αλήθεια. Φοβόμουν και μου άρεσες. Αλλά κάτι δεν πήγαινε καλά. Προσπαθούσα να καταλάβω σε τι εθισμό ήμουν. Αλλά δεν ήμουν σε αυτόν που ήθελα ακριβώς δεν με ξυπνούσε τόσο γρήγορα ήταν ένα υποκατάστατο καφέ.
Θα νομίζεις ότι είμαι κακιά και ότι δεν εκτίμησα τίποτα.

Όχι! Κάνεις λάθος και το ξέρεις.

Μου άρεσε στο τέλος αυτός ο καφές , έβαζα και μπόλικο γάλα και ζάχαρη. Τον έφτιαχνα κάπως για να μου γίνει συνήθεια.  Όμως όπως λένε και πολλοί ο νες είναι το κατακάθι των καφέδων, χημικός , φτιαχτός καφές.
Σαν και εσένα. Πόσες περσόνες κάλυψαν την αλήθεια σου. Και όπως και οι εταιρείες έτσι και εσύ , έκρυψες τα συστατικά σου. Και με πλάνεψες σε μια ιδανική δόση.  Όλα μπροστά στα μάτια μου. Γευόμουν την γεύση του και το ονόμαζα καπουτσίνο. Αλλά δεν ήταν και εσύ έλεγες ότι ήταν.
Αλλά όταν θες κάτι που δεν έχεις το ονειρεύεσαι. Περνούσε ο καιρός και ξίνιζε ο καφές  και άρχιζα να υποψιάζομαι ότι δεν είναι και τόσο υγιεινός .Πόσα ψέματα μου πούλησες για να πιω αυτόν τον καφέ και να νιώθω ότι ήταν σημαντικός. Ήταν ! δεν χρειαζόταν να κάνεις διαφήμιση του προϊόντος. Σαν τις μεγάλες εταιρείες καφέ που ισχυρίζονται ότι είναι οι καλύτεροι στο είδος τους και όλοι τρέχουν για να δοκιμάσουν τα χαρμάνια τους.

Τι λάθος έκανα και δεν μπορούσα να μιλήσω για την συνήθεια μου στο νες; Ίσως έφταιγα εγώ και οι  πολλές κουταλιές που έβαζα.



Τον μείωσα σιγά σιγά

Μετά από ένα χρόνο έκανα εξετάσεις. Τα αποτελέσματα έδειξαν τις αρνητικές επιπτώσεις του καφέ. Σου είπα ότι δεν αντέχω άλλο τον καφέ σου , θα κόψω και την ζάχαρη. Θα αποτοξινωθώ, δεν τον τραβάει άλλο ο οργανισμός μου. Το είχες ήδη καταλάβει! Και μείναμε στο αμάξι και συζητήσαμε μια τελευταία φορά για τις αλλαγές του προϊόντος. Λάθη έγιναν. Λάθος δοσολογίες. Οι δοσολογίες όμως δεν είχαν  να κάνουν αυτή την φορά  με την ποιότητα. Και τότε κλάψαμε για ότι λάθος κάναμε. Κλάψαμε, προσπαθήσαμε και στο τέλος αλλάξαμε και οι δύο καφέ. Κάπου κάπου πίναμε ένα καφεδάκι νες , ο καθένας μόνος του έτσι για να μας θυμίζει τις παλιές κακές συνήθειες.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου