Κυριακή 30 Ιουνίου 2019

ΣΧ-ΕΣΕΙΣ?




Σχέση: οι δεσμοί μεταξύ δύο ή περισσότερων ανθρώπων ή κοινωνικών ομάδων, το ειδύλλιο, η επαφή – επικοινωνία.
Εσείς: προσωπική αντωνυμία που εκφράζει το δεύτερο πληθυντικό πρόσωπο, πληθυντικός ευγενείας αντί του εσύ.

Η λέξη σχέσεις περιέχει την λέξη εσείς.
Πολλές φορές όμως  άσχετα από το πώς είναι γραμμένη δεν υποστηρίζει τον β’ πληθυντικό, αλλά τον β’ ενικό.  Δηλαδή το εσύ. Εσύ λοιπόν, μόνη σου προσπαθείς για τους δεσμούς με τον άλλο, για το ειδύλλιο με τον άλλο, για την επαφή και την επικοινωνία. Ζεις σε μια σχέσύ που πάντα θα βρίσκεται στον ενικό  λόγω της ενεργής παρουσίας των προσώπων της.  
Σ' αυτή την σχέση εσύ αγαπάς, εσύ μοιράζεσαι, εσύ αγγίζεις πραγματικά, εσύ ονειρεύεσαι, εσύ πονάς, εσύ πνίγεσαι, εσύ κολυμπάς.. 
Γίνεσαι δύο ζευγάρια χεριών, για να αγγίζεις και για τον άλλον..δύο ζευγάρια ματιών, για να θαυμάζεις και για τον άλλον, δύο λόγια, για να μιλάς για τον άλλον μα μια καρδιά γιατί εδώ δεν έχει άλλον.  Και κάπου εκεί, στο καρεκλάκι αυτής της θέσης παλεύεις σαν μικρό παιδί που τώρα μαθαίνει την γραμματική «να πηδήξει» απ’ τον ενικό σ’ αυτόν τον πληθυντικό που πριν λίγο του δίδαξε η κυρία. Κι όταν αυτή η προσπάθεια είναι μάταιη όλα αρχίζουν να υπάρχουν πιο πολύ. Πιο πολύ απογοητεύεσαι, πιο πολύ παλεύεις, πιο πολύ «ξεχνάς»..αυτά που έμαθες. Όταν λοιπόν βρίσκεσαι αντιμέτωπος σ' αυτήν την κατάσταση ξέχνα τα πρόσωπα σε όποιον αριθμό κι αν είναι και πήγαινε να το πάρεις απ ΄ την αρχή. 
Εγώ.
Είναι αυτό που μας μαθαίνουν πάντα πρώτο κι αυτό που μένει στο τέλος. Μπορεί να σκεφτείς πως εδώ μουρμουρίζει ο εγωισμός.. αλλά αν εγώ δεν μ ΄ αγαπήσω , αν εγώ δεν με βοηθήσω, αν εγώ δεν με υποστηρίξω, πως εγώ θα σε επιλέξω;  
Να κρατάς πάντα στο τσεπάκι σου αυτό το "είμαι κι εγώ εδώ" για να προσφέρεις την ήδη περίσσια αγάπη που έδωσες στον εαυτό σου και στον άλλον. Να αξίζει όμως. Κάπως έτσι δεν θα σε απασχολεί η κλίση της αντωνυμίας που όλο αναφέρεται πιο πάνω, αλλά αυτό το αριθμητικό ένα που θα γίνεις με τον/την  σύντροφο σου.

  • Αγαπώ τις λέξεις, βγάζεις τόσα πράγματα απ’ αυτές..




3 σχόλια:

  1. Θα γίνω φαν σου μου φαίνεται! Γράφεις όμορφα και εύστοχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ευχαριστώ πολύ αν και αρχάρια! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και όταν το εγώ σου δίνει την επιλογή αλλά εσύ την επιλογή αυτή την παραμεριζεις κοιτώντας πάλι απλά να ικανοποιήσεις το εγώ τι γίνεται?

    ΑπάντησηΔιαγραφή